web analytics

PIBEEP

Muzyka w grach. Jest szansą na dodatkową możliwość rozwoju muzyków?

Gry wideo są formą sztuki i mają długą historię wykorzystywania muzyki i dźwięku do wzbogacania doświadczeń gracza. Jednak w miarę jak gry te stają się coraz bardziej wyrafinowane, kompozytorzy stają się bardziej poszukiwani ze względu na swoje umiejętności tworzenia zapadających w pamięć utworów, które mogą być wykorzystane w grach.

Muzyka w grach. Jest szansą na dodatkową możliwość rozwoju muzyków?

Oto dlaczego muzyka w grach jest tak ważna.

Muzyka jest istotną częścią w grach. Może nadać nastrój, pomóc w zapamiętaniu gry, a nawet pomóc w odczuwaniu emocji.

Ale co dokładnie muzyka robi w grach? I jak możesz ją wykorzystać w swoim następnym projekcie? Przyjrzyjmy się temu!

NIE MASZ JESZCZE KONTA W SERWISIE PIBEEP?

Załóż konto już dziś. Dzięki temu, zyskasz dostęp do następujących funkcji:

  • Możliwość sprzedaży dowolnych usług

  • Dostęp do algorytmu podziału praw autorskich i udziałów zysku

  • Archiwum zleceń i sprzedaży

  • Dostęp do chmury PIBEEP Cloud

Gry wideo dają kompozytorom nową możliwości.

Gry wideo są integralną częścią naszej kultury, a muzyka jest ważną częścią każdej gry. Muzyka może być używana do tworzenia nastroju lub dostarczania wskazówek do fabuły gry, pomaga graczom identyfikować się z bohaterami gry i czuć, że są częścią ich doświadczenia.

Pierwsza fala gier wideo została skomponowana przez projektantów dźwięku, którzy używali syntezatorów lub innych instrumentów elektronicznych, aby stworzyć otaczające krajobrazy dźwiękowe dla swoich środowisk. Ten gatunek jest nazywany „elektronicznym”, ponieważ był tworzony głównie przy użyciu komputerów; jednak teraz kompozytorzy są w stanie wprowadzić więcej realizmu do swojej pracy, używając instrumentów akustycznych, takich jak gitary, skrzypce i pianina!

Te gry mają najbardziej wpadające w słuch ścieżki dźwiękowe. (Według mnie)

  • Super Mario Odyssey
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Uncharted 4: A Thief’s End

Nowa technologia zmienia sposób, w jaki ludzie doświadczają muzyki z gier.

Muzyka odgrywa ogromną rolę w grach wideo, która cały czas staje się coraz bardziej popularna. W rzeczywistości muzyka w grach może być wykorzystywana do poprawy rozgrywki i stworzenia poczucia miejsca poprzez zapewnienie efektów dźwiękowych w tle.

Można by pomyśleć, że muzyka jest dodawana do gry bez żadnego wysiłku, ale ta technologia bardzo się rozwinęła od czasu jej powstania w pierwszych dniach gier takich jak Pong. Dzisiaj możesz używać muzyki jako integralnej części procesu projektowania, łącząc utwory dla każdego poziomu, tak aby pasowały do siebie i zapewniały kontekst dla tego, co dzieje się na tych poziomach (a może nawet zachęcały graczy do ponownego odwiedzenia ich).

Oprócz zwiększania doświadczenia z rozgrywki, istnieje wiele sposobów na to, by pewne rodzaje gier (jak np. strzelanki) były wzbogacone o pewne rodzaje lub style w obrębie ich gatunków — dotyczy to takich rzeczy jak tworzenie atmosfery poprzez dźwięki otoczenia, takie jak burza lub wietrzna pogoda… ale także unikalne głosy postaci/dialogi itp.)

Twórcy gier coraz częściej zatrudniają kompozytorów z wielkimi nazwiskami.

Twórcy gier coraz częściej zatrudniają kompozytorów z wielkimi nazwiskami. Ten trend jest szczególnie znany dla twórców gier niezależnych, którzy często mają ograniczone zasoby i polegają na wiedzy innych profesjonalistów, aby stworzyć muzykę do swoich gier.

Kompozytor z wielkim nazwiskiem jest zazwyczaj znany ze swojej pracy w innych dziedzinach (takich jak film czy telewizja), ale może nie być tak znany w samej branży gier wideo. Mogą współpracować z wieloma niezależnymi studiami lub publikować własne projekty niezależnie; jednak prawdopodobnie będą mieli portfolio, które zawiera kilka dużych prac, takich jak ścieżki dźwiękowe do filmów lub programów telewizyjnych (gdzie zazwyczaj są zatrudniani przez firmy produkcyjne). Ogólnie rzecz biorąc, kompozytor z nazwiskiem będzie zatrudniany tylko wtedy, gdy istnieje oczywista potrzeba: jeśli chcesz, by ścieżka dźwiękowa Twojej gry brzmiała jak coś z Gwiezdnych Wojen lub Harry’ego Pottera — lub nawet czerpała z nich inspirację — to taka osoba może być najlepszym wyborem!

Oto co naprawdę trzeba zrobić, aby zostać kompozytorem gier wideo.

  • Bądź kreatywny. Jest to najważniejszy krok w zostaniu kompozytorem gier wideo, a także jeden z najtrudniejszych. Będziesz musiał wymyślić kilka całkiem oryginalnych pomysłów, jeśli chcesz, aby Twoja muzyka wyróżniała się od wszystkich tych innych utworów, które zostały napisane przed Twoim.
  • Pracuj ciężko. Podczas gdy bycie kreatywnym może wydawać się łatwym zadaniem na pierwszy rzut oka, faktycznie wprowadzenie tej kreatywności w życie wymaga czasu i wysiłku — nie tylko dla siebie, ale także dla wszystkich zaangażowanych w tworzenie swojej pracy (co obejmuje wszystkich członków zespołu, szefów i dyrektorów). Jeśli ktoś inny nie chce lub nie może włożyć swojego sprawiedliwego udziału, to nie powinien oczekiwać specjalnego traktowania, gdy jego kolej nadejdzie ponownie!
  • Naucz się instrumentu: Większość ludzi nie rodzi się wiedząc, jak dokładnie skomponować muzykę; zamiast tego uczą się poprzez próby i błędy lub słuchanie wystarczająco uważnie, aby nie przegapić żadnych niuansów ukrytych w każdym utworze stworzonym przez jego twórcę(ów).

NIE MASZ JESZCZE KONTA W SERWISIE PIBEEP?

Załóż konto już dziś. Dzięki temu, zyskasz dostęp do następujących funkcji:

  • Możliwość sprzedaży dowolnych usług

  • Dostęp do algorytmu podziału praw autorskich i udziałów zysku

  • Archiwum zleceń i sprzedaży

  • Dostęp do chmury PIBEEP Cloud

Ścieżki dźwiękowe do gier wideo to sztuka sama w sobie.

Ścieżka dźwiękowa w grze jest ogromną częścią doświadczenia w grze. W wielu przypadkach sama muzyka odgrywa ważną rolę w opowiadaniu historii i atmosferze. Muzyka może również pomóc w stworzeniu nastroju, zbudowaniu napięcia lub uwolnieniu skumulowanej frustracji, gdy grasz przez trudne sekcje gry. Jeśli ścieżka dźwiękowa nie pasuje do Twojego stylu gry lub sprawia wrażenie, jakby została dodana w ostatniej chwili, aby odwrócić uwagę graczy od złych decyzji projektowych (takich jak nieodpowiednie sterowanie), to nie będzie ona długo cieszyć!

Najlepszym sposobem na określenie czy twoja ulubiona piosenka będzie pasować do twojej gry jest słuchanie: wypróbuj różne utwory w różnych kontekstach i zobacz czy wywołują jakieś uczucia, które pasują do tego, czego od nich oczekujesz — jeśli tak, to rozważ użycie ich jako części swoich własnych kompozycji!

Wniosek

Ścieżki dźwiękowe do gier wideo to sztuka sama w sobie, a z każdym rokiem są coraz bardziej kreatywne. Najlepsze jest to, że muzycy, tacy jak ty, też mogą się zaangażować! Jeśli brzmi to jak coś, co chcesz realizować, musisz śledzić naszego bloga, już wkrótce pojawią się wpisy, jakie szanse mają muzycy w przemyśle gier wideo.

Na codzień tworzę muzykę w zespole Yegor&Gleb a zawodowo odpowiadam za treście na blogu PIBEEP

Główna
Artysta
Studio PRO
Blog
Zaloguj